DriveL :а) Оказывается, изменился курс EURO (хотя до этого слово “EURO” вообще ни разу не произносилось, - мы говорили только о гривневой цене). Ну так, возражаю, изменение курса EURO за эти дни не даёт 900грн.!
Моя ситуація...
Вирішив дочекатися авто бажаної конфігурації 2007-го року.
Для цього уклали із салоном ("Авто-Європа", м. Одеса)
"Договір купівлі-продажу транспортного засобу" у якому на день
цієї угоди вартість авто складала 18445 EUR або 122492 ГРН.
З цього видно, що курс на цей день був 6.641 ГРН/EUR (назвемо
його курсом салону).
За умовою банку, у якому брав кредит, сплатив у касу перший
внесок у обсязі 13%, що склало 15923 ГРН (2398 EUR),
решті 106568 ГРН (16048 EUR) мав сплатити банк.
У зазначеному договорі був пункт (цитата): "цена действительна
на один банковский день и изменяется пропорционально курсу евро
НБУ (з цим вимушений погодитися) плюс 1.5% (?)", тому до зміни
остаточної суми я був готовий, але що це за півтора відсотка
з'ясувати не вдалося, може різниця курсу ГРН/EUR НБУ до комерційного
курсу банку у якому салон тримає рахунок, може "навар" салону - не знаю.
На місці під час підпису не звернув уваги та й не спитав у менеджера,
потім вже було ніяково повертатися до цього, справу зроблено, печатки,
підписи, все таке.
Про всі банківські витрати по кредитній угоді мені було роз'яснено,
у тому числі й про відмінність комерційного і курсу НБУ, це стало
мені 599 ГРН сплачених банку, цю суму банк поклав на мій рахунок,
з я кого я буду розплачуватися по кредиту. Звісна річ, банки ніколи
нічого не втрачають, тому за умовою ціна на авто по кредиту фіксована
у USD і щомісячні внески я маю сплачувати у цій валюті, тому всі
коливання курсу ГРН/USD це вже моя особиста справа. А ті 599 ГРН
мабуть і є неминучі витрати у ланцюзі перерахувань EUR->ГРН->USD
по комерційним курсам іноземних валют які постійно "тримтять".
У цей же день банк переказав на рахунок салону 106568 ГРН.
Наступного дня у салоні, коли забирав авто, мені нарахували
ще додатково 1170 ГРН.
Намагався підрахувати - звідки?. Наприклад так, якщо залишок боргу
склав 106570+1170=107740 ГРН (а я залишився винен 16050 EUR),
курс (у салоні) на цей день був 107740/16050=6.713 ГРН/EUR.
І це з урахуванням 1.5% за договором. На мій погляд - небагато.
Думаю, вони їх і вкладають на випадок падіння курсу.
Мабуть кожен з нас у таких ситуаціях уважно спостерігає за курсами
валют, робив це й я, і бачив, що протягом трьох тижнів очикування
авто курс євро потрохи підіймався, абсолютних "магнітуд" я, звісно,
вже не пам'ятаю, але вони дуже схожі на ті, що я довів, тому тих
грошей мені не шкода - у мене нова Skoda! ~:)
Поради на майбутнє (як у єврейському анекдоті: "ти кмитливий як моя Сара потому")
- не біжіть до банку з ранку, курси фіксуються на початку робочого дня
і діють до часу зачинення, уважно стежте за курсом МВБ, якщо він протягом
першої половини цього дня росте, відразу після обідньої перерви - до банку,
бо завтра з ранку він вже буде більше, якщо знижується - йдіть до банку завтра.
Пару-трійку сотень гривень буде заощаджено.
- у салоні, під час складання "попередньої" ціни на авто у гривнях з'ясуйте
курс банку у якому рахунок вашого автосалону, те ж саме зробіть перед тим як
йти остаточно розраховуватись за авто, принаймні будете готові до додаткової
суми сплати і будете мати час заспокоїтися ~:), якщо менеджер "забуде" про
доплату курсової відмінності - нагадайте йому самі, вона на вашу користь.
Щасти!