Конституція ст.8 В Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
ст.19 Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
ст.41 Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
ст.60 Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази. За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.
ст.62 Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях.
ЗУпМ ст.4 Правовою основою діяльності міліції є: Конституція України, цей Закон, інші законодавчі акти України, постанови ВР України, укази Президента України, постанови КМ України, нормативні акти МВС України, …
ст.5 Міліція виконує свої завдання неупереджено, у точній відповідності з законом. Ніякі виняткові обставини або вказівки службових осіб не можуть бути підставою для будь-яких незаконних дій або бездіяльності міліції.
ККУ ст.366 1. Службове підроблення, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення документів, а також складання і видача завідомо неправдивих документів - карається штрафом до 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до 3-х років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3-х років.
ст.367 1. Службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян …, - карається штрафом від 50 до 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до 2-х років, або обмеженням волі на строк до 3-х років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3-х років.
ст.371 1. Завідомо незаконне затримання або незаконний привід - караються позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 5-и років або обмеженням волі на строк до 3-х років.
КАСУ ст.70 п.3 Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.
КУпАП- Ст 186 Самоуправство- Самоуправство, тобто самовільне, всупереч встановленому законом порядку, здійснення свого дійсного або гаданого права, що не завдало істотної шкоди громадянам або державним чи громадським організаціям, - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від чотирьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. ( Стаття 186 із змінами, внесеними згідно із Законом N 55/97-ВР від 07.02.97 )
ЗУпДР ст.14 Працівники органів внутрішніх справ … при виконанні службових обов'язків можуть відступати від окремих вимог ПДР лише у випадках і при виконанні умов, викладених у них.
ПДР п.3.1 Водії оперативних транспортних засобів, виконуючи невідкладне службове завдання, можуть відступати від вимог розділів 8 (крім сигналів регулювальника), 10-18, 26, 27 та пункту 28.1 цих Правил за умови увімкнення проблискового маячка синього або червоного кольору і спеціального звукового сигналу та забезпечення безпеки дорожнього руху. За відсутності необхідності додаткового привертання уваги учасників дорожнього руху спеціальний звуковий сигнал може бути вимкнений.
Наказ № 111 п.6.1 Працівник підрозділу ДПС під час несення служби зобов'язаний: п.6.26 Під час керування патрульним автомобілем (автобусом, мотоциклом) бути прикладом для інших учасників дорожнього руху в частині дотримання ПДР.
Забороняється п.18.12 Порушувати або відступати від вимог ПДР, за винятком випадків, визначених чинним законодавством
Конституція ст.63 Особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів.
КУпАП ст.272 Як свідок у справі про адміністративне правопорушення може бути викликана кожна особа, про яку є дані, що їй відомі які-небудь обставини, що підлягають установленню по даній справі. На виклик органу (посадової особи), у провадженні якого перебуває справа, свідок зобов'язаний з'явитися в зазначений час, дати правдиві пояснення, повідомити все відоме йому по справі і відповісти на поставлені запитання.
ККУ ст.384 1. Завідомо неправдиве показання свідка чи потерпілого … караються виправними роботами на строк до двох років або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років.
ст.386 … Перешкоджання з'явленню свідка, потерпілого … до суду …, примушування їх до відмови від давання показань …, а також до давання завідомо неправдивих показань … шляхом погрози … - караються штрафом від 50 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до 2-х років, або арештом на строк до 6-и місяців.
Думаю каждый, что почерпнет для себя.
сообщения объединены
(13-06-2012 10:56)tompson : (13-06-2012 10:49)Peterson : А если выучить ПДД и Законы Украины, которые регламентируют дорожное движение, и административно процессуальные нормы, тогда не прийдет отстегивать половину, а все будет решаться в правовом поле. За взятку я бы отрезал по одной фаланге пальца обеим.
Да что вы говорите? А ничего что одна норма противоречит другой и все сложить в логическую цепочку нереально ? Ну Вы наверное до этого не дошли.....
У нас нету законности не потому что их не знают, а потому что их не выполняют.... В том числе и Вы.... почему Вы не подали жалобу в соотвествующий орган о том, что неправильно стоят знаки, а нарушили закон и начали спорить с инспектором? Или вы будете оспаривать что все спорные вопросы обсуждаются в суде?
Если одна норма противоречит другой, в науке это называется правовая коллизия, и пользуемся разъяснением минюста по данному поводу.
Щодо практики застосування норм
права у випадку колізії
Неузгодженість між чинними нормативно-правовими актами, їхнє протиріччя з одного й того самого предмета регулювання, а також суперечність між двома або більше формально чинними нормами права, прийнятими з одного і того ж питання, в теорії права відомі як колізія норм права.
Колізія норм права вирішується шляхом вибору того нормативного акта, який має бути застосований до конкретного випадку (юридичного факту).
Існує і декілька способів, за якими можливо визначити нормативно-правовий акт, яким слід керуватися.
1. У разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності. Така неузгодженість може виникнути внаслідок того, що прийняття нової норми не завжди супроводжується скасуванням "застарілих" норм з одного й того ж питання.
2. У разі існування суперечності між актами, прийнятими різними за місцем в ієрархічній структурі органами - вищестоящим та нижчестоящим, застосовується акт, прийнятий вищестоящим органом, як такий, що має більшу юридичну силу.
3. У разі існування неузгодженості між актами, виданими одним й тим же органом, але які мають різну юридичну силу, застосовується акт вищої юридичної сили. Наприклад, у випадку суперечності норм закону та Конституції України ( 254к/96-ВР ), які прийняті Верховною Радою України - колізія вирішується на користь Конституції, яка має найвищу юридичну силу.
4. При розбіжності між загальним і спеціальним нормативно-правовим актом перевага надається спеціальному, якщо він не скасований виданим пізніше загальним актом.
Крім того, повідомляємо, що офіційне тлумачення Конституції України ( 254к/96-ВР ) та законів України дає Конституційний Суд України (стаття 147 Конституції України).
Листи міністерств не встановлюють норм права і мають лише інформаційний характер.