На нашем Львовском тюнинг клубе идут усердные обсуждения этой темы,написал им подробно про все, копирую это сюда,тоже думаю людям пригодится.
Прочитав сторінки цієї теми зрозумів що багато людей дуже хибно собі це все уявляють,невірно розуміють, в наслідок чого роблять неправильно і мають проблеми
Ну якщо комусь цікаво опишу процес оформлення 2х шляхів перетину кордону. В баті Мерседес Е220 1999р на поляках, спочатку був на 10 днів,потім зробили на рік, тому можу розказати як,що і по чому.
1. Співласник або власник.
Звичайному українцю, не можна зареєструвати авто повністю на себе,за виключенням якщо в нього є "Stały pobyt" тобто постійно проживає там,мати карту проживання і прописку. Але можна зареструвати на співласника. Для цього находиш в польші баригу, який барижить авто і робить такі документи,даєшь йому в районі 300$(але може бути значно більше якщо нестадартна ситуація,наприклад регеструешь авто з італіі в польші на співласника, тоді там може дорости до 600-700 баксів,але це рідкість і нюанси,кому треба буле,окремо розкажу) він іде з тобою в їхне "мрео" бере свого підставного поляка,оформлює машину на нього,вписую вас в тех паспорт і робить
тимчасову прописку , вона потрібна по їхньому законодавсту і з якого до якого прописуеться в тех паспорті авто.
Вам видається номера,документи і тимчасовий,так званий "мягкий" техпаспорт на 2 тижні і забирають "карту поязду" Через 2 тижні потрібно приїхати в те саме місце,забрати "карту поязду" і постійний тех паспорт. Все процедура закінчена.
Є нюанс що наші митники не хочуть пускати на тимчасову тех паспорті,що посуті є незаконним,але легше не сваритися і 1 раз дати 100грн
Обов'язково візьміть в поляка на якого оформили авто,спеціальну розписку,на спец бланку,заповненому його рукою і з його підписом,що він відмовляється від своєї 1\2 частки авто в вашу користь,тоді фактично вся машина ваша і він вам більше не потрібен,в інших варіантах можуть бути гемори.
Митний режим ліпше не порушувати,таможеніки будут обіжатись дуже сильно. Якщо сталося якесь горе,хвороба,чи поламалось авто,берез лікарняний,а бо акт сервісу про час ремонту,
і тоді ідеш в регіональну митницю по місцю проживання,а не як деякі казали ідеш з тим на кордон. В регіональній митниці отримуешь дозвіл на виїзд і от вже з тим дозволом ідеш на гарницю, всі інші варіанти призведуть до штрафу
Так само можна робити якщо в вас якісь свята,відпустка або ще якісь обставини,за 50-100 грн домовитись на сервісі про акт і все,але в цей час звичайно ліпше не їздити на авто.
Вроді нічого не забув.
2.Машина на Польську фірму.
Згідно Стамбульської конвенційні(додаток с) і роз'яснювального листа регіональним митницям Лист ДМСУ від 05.02.2011 р. №09/363-ЕП
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_472
http://www.customs.com.ua/php/document.php?ISN=51870
можливе ввезення
комерційного транспортного засобу на територію України,яке перебуває на іноземній реєстрації
резидентами України на термін до 365 днів,після чого необхідно вивезти транспорт з тр. України. Зразуже ввезти назад ніхто не забороняє.Транспорт можна вважати комерцiйним, якщо вважати, що перевезення особи (
водiя) є платним (оплачуваним).
Це була законодавча часина процесу,тепер практика:
В мене була машина,оформлена на батька як співвласника.Людину яку нам порадили дуже хороші знайомі сказала що так бути не може,якщо людина як співвласник авто,то по тих документах не пустять,а пустять тільки на 10 днів (хоча логічно, це чисто робоча машина фірми,а ти тут співвласник, хоча інші люди з якими я спілкувався казали що вписують як співвласника) тому було прийнято рішення що заїжджати через митницю буду я. Доречі робляться
документи до 3х людей , будь-яких,незалежно,родичі чи ні
Що було потрібно він нас:
1. Копії паспортів 3х людей які будуть керувати авто і їхні
поштові індекси
2. Копію тех. паспорта авто
3. Завдаток 200$
Документи робилися 3 чи 4 дня, що ми отримали від нього:
1. Договір працевлаштування в Польші (Пол. мова)
2. Договір про надання автомобіля(Пол.мова)
3.Подорожній лист службового легкового автомобіля(укр.мова)
4.Посвідчення про відрядження(Укр.мов)
5. Умова куплі-продажу на спец бланку він імені власника і співласника на користь фірми(Пол.мова)
Всі документи крім умови куплі-продажу були зробленні на 3х єкземплярах для 3х різних людей які будуть керувати. На всіх стояли підписи і мокрі печатки польскої фірми. Все це задоволення обійшлось в 1000$
Всі документи на польскій мові потрібно зробити
нотаріальний завірений переклад на Українську мову для наших дайців , а особливо для митників. Хоча дайці не мають права перевіряти щось там,а тим більше комусь дзвонити, це порушення закону "Про захист персональних даних" і на них можна подавати в суд і на тих хто дав такі данні, накажу вже про перевищення службових повноважень.
Далі мені дали витяг законів для вивчення на всяких випадок, зробили інструктаж що і як,після чого я поїхав на митницю, думав що буде на багато складніше.Митник подивився, запитався чому то саме прізвище в тех паспорті і документах, де я працюю на якій посаді,тіпа екзамен.Потім забрав документи і пішов у віконечко. Потім віддав документи і поставив печатку на талоні. На питання через скільки буду змушений вихати сказав максимум через рік. Їздимо так 3 місяці, 3 рази зупиняли,причому один раз кобра, два рази нормально, а один раз попався тупий мент і що почав діставати,дав 100 грн і тільки тому що спішив і втратив би в 20 раз більше втрачаючи час на нього.
Значить що мені ше сказала та людина яка робила документи, що буде важливо для всіх:
1.Ніколи не довіряйти загонку такої машину перекупам, вьїхати мають виключно хтось з тих людей які будуть керувати авто в Україні.
Виїхати через рік має тільки та людина яка заїхала,інакше попандос буде. Керувати будь хто ,в кого є документи.
2. Бажано заїхати тому хто буде більше всіх їздити.
3.ТО можна робити самому,коштує 100 злотих, або через людей,коштує 200 і не треба нікуди їхати
4. Через рік треба виїхати назад в Польшу,саме в Польшу
5.Продати цю машину можна без проблем. Він за 100$ переробить документи на інших 3х людей. якщо не продається а просто поміняти одного на другого,безкоштовно
6. Віддавати таку машину на разборку не можна,будуть проблеми з митниками з часом,прийдуть питатись де машина.
7. Страховку робили через нього, бо там якісь супер мега круті знижки в 60%,але ціну хоть вбийте не пам'ятаю
8. Забирайте машини і передавайте гроші за таку машину тільки за межами України,або щоб ви були остистими свідками що людина яка вам продає машину вигнала її офіційно з України,чому так і не знаю,сказали що там кидало бувають якщо у Львові передачу робити,тіпа незаконно,але так до кінця і не зрозумів
Вроді все що знав і пам'ятав детально виклав,якщо щось забув,сорі,згадаю,допишу.