Шановні форумчани, вітаю!
Така історія. Суперб 2011, механіка. Останні роки три мене напрягали періодичні струси двигуна (або чогось біля нього) під час його вимикання. Це суміш струсу та вібрації, щось наче продовжує докручуватись після глушіння, іноді сопроводжувалось навіть несильною "бавовною" із вихлопної. Я також помічав, що цей гуркіт проходив сам по собі переважно літом при більш високих температурах повітря - така дивна особливість. Із пониженням температури вібрація та струс поверталися знов. Всі експерти як один (різні СТО, гаражі та навіть офіціал) вказали на вмираючий маховик, деякі з них вказували на характерний цокіт маховіка на холостих, але я, чесно кажучи, того сам не чув. Тим паче пробіг був біля 200 тисяч, наче строк для таких маховіків йти на заміну.
Паралельно роки два тому з'явились проблеми із западанням педалі зчеплення. Змінив головний циліндр під педалю, прокачували систему зчеплення декілька разів, але якщо краще і ставало, то не надовго. В решті цією осені педаль почала западати дуже неприємно і непередбачено посеред дороги - і я вирішив, що настав нарешті той момент, щоб змінити зчеплення та маховік все разом та здихатись обох проблем одним махом.
Вибор мій пав на комплект вижимний-корзина-диск-маховік від Sachs, все по VIN, кожна деталь. Стояв Luk. Замінили. Майстер вказав, що маховік, дійсно, вже зношенний (ход на 11 зубів), диск більш-менш, корзина теж, але була повністю розкрита (розведена) чогось, що не характерно для норм стану диска. Вижимний вже теж ось-ось почне гудіти, але наявних ознак проблем із ним не було.
Після заміни старі вібрації "маховіка" нікуди не поділись, почались нові проблеми із зчепленням: сильні вібрації на кузов при троганні, перемиканні на другу, задню. Педаль тепер не провалювалась, як раніше, але стала жорсткою - короче, щось не те.. Перевірив подушки на двох СТО (оглядали,не знімаючи, методом розкачування та смикання агрегату), зробив діагностику паливної - все в нормі. Нарешті , завдяки Ютьюбу, до мене дійшло, що майстер не взвів у початкове положення самопідвідну корзину Sachs, бо він "і гадки не мав, що вона самопідвідна". Повернув машину на СТО, декілька разів вони розбирали-збирали коробку, взводили корзину, ставили - зчепа буксувала, знову знімали, возили її кудись на інше СТО, її там інші "специ" взвели - поставили. По факту тепер в мене вібрації при троганні зникли, але "веде" зчеплення: з трудом переходжу на першу передачу з другої, коли машина у русі на невеликій швидкості. З місця перша вмикається нормально. Розумію, що проблема скоріш за все, залишилась в некоректно взведеній корзині, треба знову лізти у коробку.
А тепер мої питання:
1. Чому стучить мій новий маховік? І чи це маховік взагалі стучав весь час і тепер продовжує стучати після заміни новий так само?
2. Чи може некоректна робота зчеплення бути причиною стуку маховіка в принципі?
3. Коли мій горе-майстер зняв перший раз їм встановлений новий комплект, то ми побачили, що тече також встановлений ним, новенький сальник коленвала, сальник і тижня не від'їздив і почав текти. Хоча старий не тік на 240 тисячах пробігу. Майстер звернув увагу на "продольний люфт коленвала": якщо штовхати за шків з іншого боку двигуна, то чутно глухі поштовхи коленвалом по сальнику із середини. При заміні сальника в другий раз замірили люфт коленвала (штангенциркулєм!) і він склав 0,9 мм.
То в мене питання: чи може такий люфт коленвала бути причиною стуку маховіка та течі сальника?
4. Можливо, причина стуку двигуна при глушинні все ж таки у подушках? І це не маховік стучить взагалі? Останнім часом, рухаючись на другій, при легкому натискані та отпускані педалі газу чую щось разово клацає. Нажав - клац, відпустив -клац. Може десь у підвісці, а може це і двигун так гуляє?
5. Що робити із горе-майстром, як би Ви поступили на можму місці? Везти машину, щоб розбирав коробку знов і воював з зчепою далі, доводячи до ума по рекламації, чи треба везти комусь іншому однозначно? Яке СТО зможе в цій ситуації допомогти?
Дякую за Ваші ідеї та поради!
|